Blogowicze...

Materiał zawarty na moim blogu jest cudzą własnością, pod większością postów zamieszczone jest źródło tutoriala.
Przepraszam serdecznie autorów tutoriali pod którymi brakuje źródła. Składam także podziękowania dla administratorów serwisów z tutorialami którzy zgodzili się na opublikowanie ich treści na moim blogu.

Serdeczne podziękowania dla serwisu:

www.graficzna.pl
www.plstyle.pl
www.photoshopportal.pl
www.helps.pl

27 marca 2008

Naszywka

Naszywka

W poniższym tutorialu postanowiliśmy zaprezentować jedno z praktycznych zastosowań mało znanego i rzadko używanego przez większość grafików filtra Przemieść... (Displace...) - posłuży on nam do stworzenia realistycznie wyglądającej naszywki na ubranie. Ponadto będziecie mieli okazję zapoznać się z ciekawymi funkcjami styli warstw oraz nauczycie się tworzyć nowe pędzle..



1) Wzór nowego pędzla
Tworzymy nowy dokument o wymiarach 100 na 100 pikseli (z białym tłem). Kolejno używając Pędzla (Brush Tool) z czarną, twardą końcówką rysujemy na nowej warstwie kształt szwu tak jak jest to pokazane na ilustracji. Następnie przygotowany w ten sposób wzór pędzla zapisujemy. W tym celu aktywujemy polecenie Edycja>Zdefiniuj pędzel... (Edit>Define Brush...).



2) Pędzel - ustawianie parametrów
Otwieramy paletę pędzli i wyszukujemy w niej nasz nowo utworzony pędzel (stitch). Kolejno aktywujemy zakładkę Kształt pędzla (Brush Tip Shape), odnajdujemy w niej opcję Odstępy (Spacing) i ustawiamy jej taką wartość, żeby końcówki ramion utworzonego we wcześniejszym kroku szwu stykały się ze sobą (w naszym przypadku wynosi ona 78%). Następnie w zakładce Dynamika kształtu (Shape Dynamics) wyszukujemy podgrupę Wahania kąta (Angle Jitter), a w niej opcję Kontrola (Control)- ustawiamy jej wartość Kierunek (Direction). Ostatecznie tak zmodyfikowany pędzel zapisujemy.





3) Mapa przemieszczeń
Przygotujemy teraz mapę przemieszczeń. W tym celu otwieramy plik jeans.tif, aktywujemy opcję Obrazek>Tryb>Skala szarości... (Image> Mode>Grayscale) i za pomocą filtra Rozmycie gaussowskie... (Gaussian Blur...) z wartością parametru Promień (Radius): 9,5 piksela rozmywamy obraz. Wykorzystując opcję Obrazek> Dopasuj> Jasność/Kontrast... (Image>Adjustments>Brightness/Contrast...) zwiększamy kontrast ilustracji (wartości poszczególnych parametrów pokazane są na rysunku). Tak przygotowaną grafikę zapisujemy na dysku jako plik *.psd.



4) Wzór łaty
Otwieramy ponownie plik jeans.tif, tworzymy nową warstwę o nazwie stripe i rysujemy na niej wzór łaty (wypełniamy go białym kolorem). W naszym przypadku wykorzystaliśmy jeden ze standardowych autokształtów Photoshopa - kwiatek. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby funkcję tą pełnił jakiś napis lub logo. Podczas dopasowywania łaty do kieszeni spodni przydatny może okazać się klawisz [Shft] - przytrzymując go podczas skalowania mamy pewność, że zachowane zostaną oryginalne proporcje danego autokształtu.



5) Deformacja łaty
Za pomocą mapy przemieszczeń (utworzonej w trzecim kroku) dopasujemy teraz wzór łaty do kształtu i nierówności materiału spodni. W tym celu aktywujemy polecenie Filtr> Zniekształć> Przemieść... (Filter> Distort> Displace...) z wartościami parametrów: Skalowanie poziome (Horizontal Scale): 6%, Skalowanie pionowe (Vertical Scale): 6%, Mapa przemieszczania (Displacement Map): Sąsiadująco (Tile), Obszary niezdefiniowane (Undefined Areas): Powtórz piksele krawędziowe (Repeat Edge Pixels). Oczywiście jako mapę przemieszczeń wskazujemy utworzony w trzecim kroku plik *.psd.



6) Ścieg - generowanie ścieżki
Na warstwie stripe klikamy lewym przyciskiem myszy z jednocześnie wciśniętym klawiszem [Ctrl] - uzyskamy w ten sposób obszar selekcji znajdującej się na niej łaty. Następnie tworzymy nową warstwę o nazwie stitch, przechodzimy do palety Ścieżki (Paths) i klikając na przycisk Utwórz ścieżkę roboczą z zaznaczenia (Make work path from selection) tworzymy ścieżkę, która posłuży nam do wygenerowania ściegu a tym samym przyszycia łaty do spodni.



7) Ścieg - obrysowanie ścieżki
Z przybornika narzędzi wybieramy Pióro (Pen Tool), klikamy prawym klawiszem myszy na ścieżce znajdującej się na warstwie stitch i z rozwijanego menu aktywujemy polecenie Obrysuj ścieżkę... (Stroke Path...). Obrysu dokonujemy za pomocą wcześniej zdefiniowanego przez nas pędzla symulującego krawiecki ścieg (wielkość jego końcówki ustawiamy na 9 pikseli, natomiast kolor na czarny).



8) Tekstura - dopasowanie do układu kieszeni
Zastąpimy teraz jednolitą, białą fakturę łaty teksturą materiału. W tym celu otwieramy plik suiting.tif i przenosimy jego zawartość do roboczego dokumentu. Nowo powstałą w ten sposób warstwę nazywamy suiting i umieszczamy ją pod warstwą stitch. Za pomocą skrótu klawiszowego [Ctrl]+[T] dopasowujemy materiał do układu kieszeni.





9) Tekstura - deformacja
Warstwę na której znajduje się materiał także poddajemy deformacji za pomocą polecenia Filtr> Zniekształć> Przemieść... (Filter> Distort> Displace...). Wartości poszczególnych parametrów są analogiczne do tych z kroku piątego (deformacja łaty). Jak zapewne się domyślacie jako mapę przemieszczeń i tym razem wskazujemy plik *.psd utworzony w trzecim kroku. Dzięki temu zabiegowi grafika stanie się bardziej realistyczna i przekonywująca.



10) Materiał - nadanie głębi i realizmu
Poprzez zgrupowanie warstw suiting oraz stripe, a następnie ich połączenie dopasujemy materiał do kształtu łaty. W tym celu aktywujemy skrót klawiszowy [Ctrl]+[G] oraz [Ctrl]+[E]. Kolejno klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na warstwie suiting i w oknie dialogowym Efekty (Layer Style) aktywujemy opcję Cień wewnętrzny (Inner Shadow) z następującymi wartościami poszczególnych parametrów: Kąt (Angle): 103, Odległość (Distance): 0, Ssanie (Choke): 9, Wielkość (Size): 21, Użyj światła ogólnego (Use Global Light) - odznaczone.



11) Materiał - ostatnie poprawki
Znajdując się cały czas w oknie dialogowym Efekty (Layer Style) zaznaczamy opcję Faza i płaskorzeźba (Bevel and Emboss) z następującymi wartościami poszczególnych parametrów: Styl (Style): Faza wewnętrzna (Inner Bevel), Głębia (Depth): 1000%, Wielkość (Size): 0, Zmiękczanie (Soften): 16, Kąt (Angle): 30 stopni, Wysokość (Altitude): 30 stopni. Reszta parametrów pozostaje bez zmian.



12) Ścieg - poprawa wyglądu
W celu nadania szwom bardziej realistycznego wyglądu również zastosujemy style warstw. Klikamy zatem dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na warstwie stitch i gdy pojawi się okno dialogowe Efekty (Layer Style) zaznaczamy następujące opcje: Cień (Drop Shadow), Blask wewnętrzny (Inner Glow) oraz Faza i płaskorzeźba (Bevel and Emboss). Wartości parametrów zastosowanych w poszczególnych opcjach pokazane są na ilustracjach.



13) Wyostrzanie - ostatnie poprawki
W celu nadania szwom bardziej realistycznego wyglądu również zastosujemy style warstw. Klikamy zatem dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na warstwie stitch i gdy pojawi się okno dialogowe Efekty (Layer Style) zaznaczamy następujące opcje: Cień (Drop Shadow), Blask wewnętrzny (Inner Glow) oraz Faza i płaskorzeźba (Bevel and Emboss). Wartości parametrów zastosowanych w poszczególnych opcjach pokazane są na ilustracjach.



Żródło: Materiał pochodzi z magazynu .PSD

Brak komentarzy: