Blogowicze...

Materiał zawarty na moim blogu jest cudzą własnością, pod większością postów zamieszczone jest źródło tutoriala.
Przepraszam serdecznie autorów tutoriali pod którymi brakuje źródła. Składam także podziękowania dla administratorów serwisów z tutorialami którzy zgodzili się na opublikowanie ich treści na moim blogu.

Serdeczne podziękowania dla serwisu:

www.graficzna.pl
www.plstyle.pl
www.photoshopportal.pl
www.helps.pl

31 marca 2008

Fotodesign

Fotodesign

Tutorial przedstawia sposób na ciekawe obrobienie portretu czyjejś osoby







Pobierz pliki źródłowe do wykonania zadania.

1. Edycja świateł i cieni.

Otwieramy dowolne zdjęcie.
Za pomocą skrótu klawiszowego Alt+Ctrl+~ dokonujemy zaznaczeń świateł na obrazie.



Wybieramy z menu Zaznacz>Zapisz zaznaczenie Select>Save Selection. W wyświetlonym oknie dialogowym w polu Nazwa Name wpisujemy „światla”. Zatwierdzamy OK.



Zaznaczamy cienie wybierając z menu Zaznacz>Odwrotność Select>Inverse. Następnie ponownie wybieramy z menu Zaznacz>Zapisz zaznaczenie Select>Save Selection i w wyświetlonym oknie dialogowym nadajemy nazwę „cienie”.
Po tym zastosowaniu na palecie Kanały Channels możemy zaobserwować, dwa nowe kanały, z których jeden posiada zapisane światła a drugi cienie naszego obrazu.



Pozbywamy się zaznaczenia z obrazu wybierając z menu Zaznacz>Usuń zaznaczenie Select>Deselect Ctrl+D.

Na początek dokonamy edycji świateł. Wybieramy z menu Zaznacz>Wczytaj zaznaczenie Select>Load Selection. W wyświetlonym oknie dialogowym w polu Kanał Channel wskazujemy zapisane wcześniej „światla”. Zatwierdzamy OK. Na obrazie ukaże się wcześniej wykonana selekcja świateł.

Teraz za pomocą Poziomów Levels lub Krzywych Curves możemy poprawić tonalność świateł. W naszym przykładzie wybieramy z menu Obrazek>Dopasuj>Krzywe Image>Adjustments>Cyrves.
W wyświetlonym oknie dialogowym zmieniamy położenie krzywej odniesienia a efekt obserwujemy na obrazie.



Ponownie wybieramy z menu Zaznacz>Wczytaj zaznaczenie Select>Load Selection i wskazujemy zapisaną wcześniej selekcję cieni.



Ponownie za pomocą Krzywych Curves dokonujemy korekty cieni.



Ponieważ selekcje świateł i cieni są zapisane na dodatkowych kanałach, na każdym kroku procesu edycyjnego możemy do nich powrócić dokonując dodatkowej korekty.

2. Zastosowane efektów świetlnych

Wybieramy z menu Filtr>Rendering>Efekty świetlne Filter>Render>Lighting Effects.
Po tym poleceniu ukaże się okno dialogowe, za pomocą którego ustalimy oświetlenie naszego obrazu.

W opcji Styl Style wybieramy efekt 2 O’Clock Spotlight.
Za pomocą widocznej obręczy z lewej strony okna dialogowego, ustalamy oświetlenie przestrzeni obrazu.
Wybieramy Rodzaj światła Light Type: Punktowe Spotlight.
Parametrem Natężenie Intensity rozjaśniamy światła pozostawiając suwak w minimalnej wartości parametru Pełny Full.
Ustalamy parametr Skupienie Focus o wartości 9.
W grupie Własność Propertis ustalamy sposób odbijania się światła. W moim przykładzie ustaliłem matową powierzchnię ustawiając suwak po stronie parametru Otoczka Matte o wartości -82 oraz parametr Foliowanie Plastic o wartości -100. Parametr ten nadaje mglistą jasność oświetlanego obrazu.
Opcja światło Exposure zawiera dwa parametry służące do kontrolowania jasności wszystkich świateł. W moim przykładzie ustaliłem parametr Za duże Over o wartości 14.
W opcji Otoczenie Ambience ustaliłem parametr Pozytyw Positive o wartości 32.
Opcja Otoczenie Ambience zmniejsza, poza obręczą, światło otaczające lub je zwiększa w zależności czy suwak ustawimy na Negatyw Negative czy Pozytyw Positive.

Za pomocą widocznym próbek kolorów ustalamy mieszanie dwóch barw dobranych wedle własnych potrzeb.



Po ustawieniu wszystkich parametrów, akceptujemy OK.

Na etapie okna dialogowego Efekty świetlne Lighting Effects dobieramy dowolne ustawienia dostępnych parametrów, wedle własnych potrzeb a ich zastosowanie obserwujemy w oknie podglądu.

3. Zastosowanie tekstury

Otwieramy plik z grafiką tekstury. Wiele takich grafik możemy znaleźć w Internecie.
W moim przykładzie grafika tekstury znajduje się w paczce z plikami źródłowymi. Za pomocą narzędzia Przesunięcie Move Tool przenosimy ją do naszego obrazu. Na palecie Warstwy Layers zmieniamy tryb mieszania na Mnożenie Multiply.
Na tym etapie możemy poeksperymentować z dowolnym trybem mieszania.
Wybieramy z menu Obrazek>Dopasuj>Krzywe Image>Adjustments>Cyrves. W wyświetlonym oknie dialogowym zmieniamy położenie krzywej odniesienia nadając wyrazistości warstwie z teksturą.



Wybieramy narzędzie Gumka Eraser Tool. Na pasku opcji u góry ekranu ustalamy miękką końcówkę pędzla i Krycie Opacity około 20%. Dokonujemy wymazania tekstury w okolicach twarzy.



Za pomocą narzędzia Przesunięcie Move Tool umieszczamy na obrazie wcześniej przygotowana ramkę. Za pomocą polecenia Edycja>Swobodnie przekształć Edit>Free Transform skalujemy ramkę dopasowując ją do rozmiarów naszego obrazu.

Każdej z warstw możemy zmienić tonację barwną. W tym celu należy uaktywnić wybraną warstwę na palecie Warstwy Layers i wybrać z menu Obrazek>Dopasuj>Balans kolorów Image>Adjustments>Color Balance. W wyświetlonym oknie dialogowym za pomocą dostępnych suwaków mieszamy kolory ustalają dowolna barwę.
Na koniec spłaszczamy obrazek wybierając z menu Warstwa>Spłaszcz obrazek Layer>Flatten Image.

Napisany przez: Cherub

Brak komentarzy: