Blogowicze...

Materiał zawarty na moim blogu jest cudzą własnością, pod większością postów zamieszczone jest źródło tutoriala.
Przepraszam serdecznie autorów tutoriali pod którymi brakuje źródła. Składam także podziękowania dla administratorów serwisów z tutorialami którzy zgodzili się na opublikowanie ich treści na moim blogu.

Serdeczne podziękowania dla serwisu:

www.graficzna.pl
www.plstyle.pl
www.photoshopportal.pl
www.helps.pl

27 marca 2008

Realistyczne gwiezdne pole

Realistyczne gwiezdne pole

1) Stwórz nowy dokument o pożądanych wymiarach z czarnym tłem. Bardzo ważnym jest żeby upewnić się, że tło jest dokładnie czarne, ponieważ później będzie problem.

2) Następnie stwórz nową warstwę i nazwij ja „small stars” i również wypełnij ją kolorem czarnym.

3) Teraz dodaj szum do utworzonej wcześniej warstwy [Filters] > [Nosie] > [Add Nosie] i użyj następujących wartości: [Amount]: 10%, [Gaussian], [Monochromatic]. Dzięki temu powstanie ciemne, mało wyraźne, ale szczegółowe pole z szumem, co w następnych krokach przemieni się w całkiem sympatyczne gwiazdki:)



4) Kolejnym krokiem jest powiedzmy „przesianie” naszych gwiazdek – uwydatnienie jaśniejszych i pozbycie się ciemniejszych. Wybierz [Image] > [Adjustments] > [Brightness & Contrast] i wybierz wartości [Brightness]: -30 [Contrast]: 75. Teraz można zaobserwować, że nasze gwiazdki wyglądaj coraz lepiej.



5) Teraz duplikujemy warstwę, „small stars” i nowo powstałą nazywamy „large stars”.
6) Jeszcze raz wchodzimy do [Brightness & Contrast] ale tym razem ustawiamy wartości na [Brightness]: -100, [Contrast]: 50. to rozrzedzenie pozostawi tylko same najjaśniejsze gwiazdy. 7) Teraz musimy zmienić wielkość warstwy „large stars”. W tym celu wybieramy [Edit] > [Trasform] >[Scale] lub wciskamy skrót (Ctrl + T). Wciskamy (Shift + Alt) w celu zachowania proporcji i powiększamy warstwę dwukrotnie(łapiemy za suwak i przeciągamy do zewnątrz warstwy). Jednak żeby to zrobić trzeba najpierw zmniejszyć zoom. Nie martwcie się, że większość warstwy jest poza obrazkiem! To, co zaraz zrobimy zadziała na całą warstwę.



8) a) Wybierz [Image] > [Adjustment] > [Invert] lub wciśnij ( Ctrl + I ). Dzięki temu zobaczymy dokładniej jak wyglądają nasze gwiazdy i będziemy mogli troszeczkę poprawić.
b) Następnie [Image] > [Adjustment] > [Levels…] lub (Ctrl + L) i w parametrach [Input Levels] wpisujemy następujące wartości: 230, 1.00, 250. Ten krok da nam większy kontrast przez co większe gwiazdy będą bardziej wyraźne.



9) Teraz trzeba zmniejszyć warstwę jednak niech jej kontury będą troszeczkę większe niż obrazek.



10) W warstwie „large stars” [blending mode] zmieniamy na [Screen]. Teraz możemy zaobserwować „echo” efekt(wygląda jakby gwiazdy rozbiegały się na boki). W celu jego pozbycia się należy obrócić warstwę o 180˚ ([Edit] > [Transform] > [Rogate 180˚])



11) Teraz weź gumkę [Eraser Tool] (E) i wymaż trochę gwiazd z obu warstw. A szczególnie na warstwie z dużymi gwiazdami(bo zazwyczaj na niebie jest mniej gwiazd mocniej świecących). Postaraj się żeby to wymazywanie było jak najbardziej spontaniczne, bo przecież gwiazdy na niebie nie są poukładane równiutko:)



12) Teraz przyszedł czas na [Clone Stamp Tool] (S). Najpierw spłaszczamy obrazek [Laser] > [Flatten Imane] i wybieramy to narzędzie. Na celu mamy uformowanie naszego pola gwiezdnego i stworzeniu kilku większych skupisk gwiazd. Używaj czasami opcji [Screen](możesz to zmienić w górnym pasku konfiguracji tego narzędzia) dzięki temu osiągniesz jeszcze bardziej realistyczny wygląd.



13) No i w sumie to już wszystko. Gwiazdy na pewno wyglądają bardzo ładnie i realistycznie. Jedyne, co można jeszcze zrobić to dopracować nasz kosmos. Skopiuj warstwę i nazwij ją „star glow”. Wybierz [Filters] > [Blur] > [Gaussian Blur] i ustaw [radius] na około 6 do 8. To stworzy pewnego rodzaju poświatę, która występuje w większej koncentracji gwiazd. Zmień [Blending mode] na [Linear Dodge] ( lub na [Screen], jeśli używasz starszej wersji photoshopa, ale wtedy za efekt nie ręczę). Możesz także zmienić kolor tej poświaty wklepując (Ctrl + B).



14) Natomiast efekt mgławic możesz osiągnąć dzięki [Filter > Render > Lens Flare].



Tłumaczenie: Maciej Soliński
Źródło: Greg Martin - http://gallery.artofgregmartin.com

Brak komentarzy: