Blogowicze...

Materiał zawarty na moim blogu jest cudzą własnością, pod większością postów zamieszczone jest źródło tutoriala.
Przepraszam serdecznie autorów tutoriali pod którymi brakuje źródła. Składam także podziękowania dla administratorów serwisów z tutorialami którzy zgodzili się na opublikowanie ich treści na moim blogu.

Serdeczne podziękowania dla serwisu:

www.graficzna.pl
www.plstyle.pl
www.photoshopportal.pl
www.helps.pl

29 marca 2008

Mur

Mur


Na rysunku o czarnym tle tworzymy nową warstwę

Zaznaczamy niewielki prostokąt, który później zamienimy w cegłę

Wypełniamy zaznaczenie kolorem czerwonym (#AE3D3D)

Przy pomocy narzędzia Move Przesunięcie ustawiamy prostokąt w lewym górnym rogu obrazu, po czym strzałkami kursora przesuwamy go o jeden piksel w dół i w prawo

Teraz kopiujemy go i wklejamy tak jak na rysunku (odstęp między cegłami 1 piksel):

Łączymy wszystkie warstwy z wyjątkiem Background Tło

Przechodzimy do Layer/Layer Style/Bevel and Emboss Warstwa/Styl warstwy/Faza i płaskorzeźba, gdzie zmieniamy Depth Głębia na 10%, a Size Wielkość na 3

Nie wyłączając okna Layer Style Efekty klikamy na Texture Tekstura i jako Pattern Wzorek wybieramy Stone (drugi rząd, drugi od lewej w Patterns 2 Wzorki 2)

Dajemy OK i przy pomocy najmniejszej gumki ucinamny troszkę rogi cegieł

Łączymy wszystkie warstwy, zaznaczamy obszar jak na rysunku i wybieramy Image/CropObrazek/Kadruj:

W menu Edit Edycja klikamy na Define Pattern Zdefiniuj wzorek i podajemy jakąś nazwę (np. mur)

Efekt gotowy! Można go wypróbować na nowym rysunku wypełniając go narzędziem Paint Bucket Wiadro z farbą, przy czym w ustawieniach zmieniamy Fill Źródło na Pattern Wzorek, a jako Pattern Wzorek ustawiamy nasz "mur":



Źródło: www.graffik.pl

Brak komentarzy: