Blogowicze...

Materiał zawarty na moim blogu jest cudzą własnością, pod większością postów zamieszczone jest źródło tutoriala.
Przepraszam serdecznie autorów tutoriali pod którymi brakuje źródła. Składam także podziękowania dla administratorów serwisów z tutorialami którzy zgodzili się na opublikowanie ich treści na moim blogu.

Serdeczne podziękowania dla serwisu:

www.graficzna.pl
www.plstyle.pl
www.photoshopportal.pl
www.helps.pl

30 marca 2008

Oceaniczna głębia

Oceaniczna głębia


1. Tworzymy nowy dokument o rozmiarach 800x600 Plik>Nowy File>New
2. Wypełniamy cały obszar gradientem takim jak na obrazku.

3. Tworzymy nową warstwę Shift+Ctrl+N, przywracamy domyślne kolory w palecie pierwszego planu i tła poprzez klawisz D (uzyskujemy dzięki temu na pierwszym planie kolor czarny, a na drugim kolor biały)
4. Stosujemy Filtr>Rendering>Chmury Filter>Render>Clouds

5. Na tej samej warstwie wykonujemy Filtr>Rendering>Chmury różnicowe Filter>Render>Difference Clouds. Filtr ten używamy 4x, w tym celu możemy użyć Ctrl+F

6. Na tej samej warstwie stosujemy Filtr>Artystyczne>Foliowanie Filter>Artistic>Plastic Warp z ustawieniami jak na obrazku

7. Teraz musimy przetransformować tą warstwę na powierzchnie tafli wody. W tym celu wciskamy Ctrl+T i łapiąc za środkowy kwadracik na dole zmniejszamy naszą warstwę do wielkości 1/4 strony.

Wtapiamy teraz naszą powierzchnie w głębie oceanu. Klikamy na Dodaj maskę wektorową Add vector mask

Wybieramy narzędzie Gradient liniowy Gradient Tool ustawiamy kolory na czarny i biały i maskujemy dolną krawędź naszej warstwy przeciągają gradientem od dolnej krawędzi do górnej. Następnie w palecie Warstwy Layers ustawiamy Tryb krycia Blending Options na Nakładka Overlay. Duplikujemy naszą warstwę Ctrl+U.

8. Tworzymy nową warstwę Shift+Ctrl+N. Wybieramy narzędzie Gradient liniowy Gradient Tool, ustawiamy przejście z białego koloru do przeźroczystości

Wybieram gradient Radialny Radial Gradient i przeciągamy naszym gradientem od tafli wody do dna, tak jak na obrazku - w celu uzyskania źródła światła (słońce widziane pod wodą)

9. Wybieramy narzędzie ściemnianie Burn Tool. Klikając prawym myszki na obrazie wybieramy pędzel z miękką końcówką, wielkość ok 100 lub więcej.

Przechodzimy na pierwszą warstwę tła (ta z gradientem jasno i ciemno niebieskim) i przyciemniamy obszary imitując głębie oceanu

10. Teraz zajmiemy się promieniami przebijającymi się od tafli wody w głąb oceanu.
Klikamy na warstwę imitującą światło słońca. Tworzymy nową warstwę Shift+Ctrl+N. Wybieramy narzędzie Gradient liniowy Gradient Tool, w oknie z ustawieniami gradientu wybieramy dowolny wielokolorowy gradient. Typ gradientu Gradient Type ustawiamy na Szum Noise. Procenty ustawiamy na 100% i w ramce Opcje Options zaznaczamy Dodaj Przezroczystość Add Transparency. Klikamy na Losowo Randomize i szukamy podobnego gradientu do przestawionego (najważniejsze cechy to spora ilość cienkich kresek i spora ilość miedzy nimi przezroczystego tła)

Na pasku opcji gradientu pod menu głównym wybieramy Gradient Kątowy Angle Gradient i przeciągamy od źródła światła do prawego dolnego rogu obrazka.

Teraz musimy zamienić kolorowe promienie na białe. Usuwamy kolor Shift+Ctrl+U. Przechodzimy do Obraz>Dopasowanie>Jasność/Kontrast Image>Adjustments>Brightnees/Contrast i przesuwamy suwak Jasność Brightnees do końca w prawo. Następnie Obraz>Dopasowanie>Barwa/Nasycenie Image>Adjustments>Hue/Saturation i ustawiamy kolejno parametry na 0, -100, +100. W palecie Warstwy Layers ustawiamy Tryb krycia Blending Options na Nakładka Overlay.

Rozmyjemy teraz nasze promienie. Przechodzimy do Filtr>Rozmycie>Rozmycie Gaussowskie Filter>Blur>Gaussian Blur. Promień Radius ustawiamy na 25. W palecie Warstwy Layers zmniejszamy Krycie Opacity do ok 50%.

11. Teraz stworzymy unoszący się w głębinach plankton. Tworzymy nową warstwę Shift+Ctrl+N. Wypełniamy ją kolorem czarnym za pomocą narzędzia Wiadro z farbą Paint Bucket Tool. Przechodzimy do Filtr>Szum>Dodaj Szum Filter>Noise>Add Noise i ustawiamy następujące parametry

Dodajemy Filtr>Rozmycie>Rozmyj bardziej Filter>Blur>Blur More

Teraz pobawimy się poziomami. Przechodzimy do Obrazek>Dopasuj>Poziomy Image>Adjustments>Lewels i ustawiamy następujące parametry

Zmieniamy Tryb Krycia Blending Options na Nakładka Overlay i zmniejszamy Krycie Opacity wedle uznania.

Jako dodatkowy efekt możecie dodać jakąś rybe, wrak statku, łódź podwodną lub nurka.

Tłumaczenie: o.Tado
źródło: http://forum.hardware.fr

Brak komentarzy: