Efekt tafli wody
1. Tworzymy nowy dokument o wymiarach 600x600. Resetujemy paletę barw wciskając klawisz D. Wypełniamy go kolorem #3C3C3C za pomocą Wiadro z farbą
Paint Bucket Tool. Stosujemy Filtr>Rendering>Chmury Filter>Render>Clouds.

2. Nakładamy Filtr>Rozmycie>Rozmycie promieniste Filter>Blur>Radial blur o następujących parametrach:


3. Kolejnym filtrem jaki zastosujemy jest Filtr>Szkic>Relief Filter>Sketch>Bas Relief i ustawiamy parametry jak na rysunku:


4. Stosujemy ponownie Filtr>Rozmycie>Rozmycie promieniste Filter>Blur>Radial blur zwiększając Wartość Amount na 20

5. Teraz aby nadać realistyczne refleksy wody użyjemy Filtr>Szkic>Chrom Filter>Sketch>Chrome o następujących ustawieniach:


6. Nadamy teraz kolor wody naszemu projektowi. Przechodzimy do Obraz>Dopasowanie>Barwa/Nasycenie Image>Adjustments>Hue/Saturation i ustawiamy parametry jak na obrazku:


7. Dla różnych potrzeb możemy pobawić się transformacją Ctrl+T i uzyskać efekt perspektywy:

źródło: http://www.i-liquid.be/
Tłumaczenie: o.Tadeo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz