Blogowicze...

Materiał zawarty na moim blogu jest cudzą własnością, pod większością postów zamieszczone jest źródło tutoriala.
Przepraszam serdecznie autorów tutoriali pod którymi brakuje źródła. Składam także podziękowania dla administratorów serwisów z tutorialami którzy zgodzili się na opublikowanie ich treści na moim blogu.

Serdeczne podziękowania dla serwisu:

www.graficzna.pl
www.plstyle.pl
www.photoshopportal.pl
www.helps.pl

31 marca 2008

Wklejanie postaci w inne tło

Wklejanie postaci w inne tło

Hawaje, Honolulu czy inne ciekawe miejsca... nie każdego stać by się tam znaleźć ... ale już nasze zdjęcie w tamtejszym otoczeniu jest bardziej realne. Zobacz jak wtopić postać w inne zdjęcie.

Hawaje, Honolulu czy inne ciekawe miejsca... nie każdego stać by się tam znaleźć ... ale już nasze zdjęcie w tamtejszym otoczeniu jest bardziej realne.

Do sztuczki potrzebne będą nam dwa zdjęcia. Otoczenia/miejsca w którym chcemy się znaleźć, i ... zdjęcia postaci którą chcemy tam umieścić (siebie, kolegę... teściową na dnie morza... :twisted: ).

Po krótkiej wyprawie na http://www.sxc.hu/ wybrałem dwie fotki (z racji dość podobnego konta wykonania zdjęcia - będzie łatwiej je wkomponować). Muszę wspomnieć, że zdjęcia są w wysokiej rozdzielczości (łatwiej na nich pracować, a późniejsze zmniejszenie ich do rozmiarów typowej tapety pozwala zamaskować ewentualne niedoskonałości ...)




Oryginały można pobrać stąd:
http://www.sxc.hu/photo/757268
http://www.sxc.hu/photo/750090

Zaczniemy od wycięcia postaci z tła.
Metod na to jest tyle, ile osób. Na przykład filtr Wydziel Extract, Lasso Magnetyczne Magnetic Lasso Tool i ... Pióro Pen Tool, które właśnie wybiorę (tutorial obsługi Pióro Pen Tool znajduje się w serwisie helps.pl - Pióro (Pen Tool) )

Po wycięciu mój cel wygląda tak:



Zakładam, że mamy otwarte oba obrazki. Ustawiamy je tak, by oba były widoczne, a aktywny był ten z postaciami. Warstwę z tymi postaciami po prostu przeciągamy na obrazek z tłem:


Po tej operacji możemy ocenić o ile trzeba zmniejszyć/zwiększyć rozmiary postaci by pasowały do otoczenia. W moim przypadku trzeba je odrobinę zmniejszyć i odpowiednio ustawić. Robimy to za pomocą polecenia Edycja>Przekształć>Skaluj Edit>Transform>Scale (lub Edycja>Swobodnie Przekształć Edit>Free Transform - wedle uznania).



Jak widać, na razie nie prezentuje się to idealnie. Postacie są wyraźnie jaśniejsze niż otoczenie ... nie pasują. Zaraz się tym zajmiemy. Najpierw jednak zapiszmy nasz projekt jako plik *.psd (dowolna nazwa, ja wybrałem praca.psd). Gdy już to zrobimy wybieramy Obraz>Dopasowanie>Dopasuj Kolor Image>Adjustments>Match Color (warto wcześniej przybliżyć obrazek do wartości 100% czyli oryginalnej wielkość).


Zabieramy się za ustawienia ... robi się to na "wyczucie" - efekt końcowy zależy od naszej subiektywnej oceny. Warto najpierw zaznaczyć opcję Neutralize.
Następnie w dolnej części okienka, w sekcji źródło Source wskazujemy źródło z którego będziemy czerpać kolory do dopasowania. Tu właśnie wyjaśnia się czemu kazałem Wam wcześniej zapisać plik jako *.psd. Wybieramy nasz plik jako źródło (w moim przypadku praca.psd), a w sekcji Warstwa Layer wybieram Tło Background. Zmiany powinny być widoczne natychmiast (jeśli zaznaczona została opcja Podgląd Preview).
Na razie nie jest to zadowalający efekt. Poprawki zaczynamy od suwaka Zanik Fade który decyduje o tym, w ilu procentach nasze postacie mają mieć dopasowane kolory do otaczającego tła (przy czym 0 to maksymalne wtopienie, a 100 to brak wtapiania). Gdy znajdziemy zadowalającą wartość możemy jeszcze popracować nad intensywnością kolorów i jasnością dwoma kolejnymi suwakami. Gdy już będziemy zadowoleni z efektów , po prostu zatwierdzamy zmiany przyciskiem OK.
Moje ustawienia to:
Luminance: 78
Color Intensity: 129
Fade: 19


Zapewne krawędzie w koło naszych postaci są ostre, przez co osoby te nadal wyglądają na wmontowane. łapiemy więc za Rozmycie :blur: Blur Tool i zmiękczamy je, uprzednio wybierając jakąś miękką dosyć dużą końcówkę (należy eksperymentować - wszystko zależy od wielkości zdjęć i jakości wycięcia).



Dodatkowo możemy popróbować ulepszać fotomontaże. Np dodać odbicie w posadce, trochę przyciemnić posadzkę w koło postaci symulując cienie.

Mój końcowy efekt:


Przyciemniłem trochę posadzkę w okolicy postaci (stworzyłem warstwę, nadałem jej tryb mieszania Ostre światło Hard Light, zmniejszyłem Krycie Opacity do 20% i malowałem miękkim, dużym czarnym pędzlem)
Przyciemniłem na plecach T-shirt mężczyzny (znowu warstwa, Ostre światło Hard Light, 20% i malowałem kolorem pobranym z ciemniejszego obszaru koszulki)
Dodane prawie niewidoczne odbicie postaci w posadzce (zduplikowana warstwa z postaciami, następnie Filtr>Zniekształć Filter>Distort i dopasowywanie "odbicia" by pasowało do posadzki, następnie tryb mieszania na Ostre światło Hard Light i Krycie Opacity 40%)

Napisany przez: barat

Brak komentarzy: