Jak przygotować obrazek do wyświetlania na urządzeniu bezprzewodowym typu palmtop lub telefonie komórkowym lub zasymulować taki rodzaj grafiki? Weźmy np. taki odręczny rysunek.
1) Jak go wstępnie przystosować, nie bawiąc się w mozolne "dziubdzianie" każdego piksla. Oczywiście musimy na początku wiedzieć o jakie urządzenie, a właściwie o jaki rozmiar wyświetlacza chodzi.
W większości programów graficznych jest odpowiednik photoshopowego polecenia Image -> Adjust -> Treshold... oraz filtr z gatunku Filter -> Pixelate ->Mosaic... i to one będą nam potrzebne.
Po wczytaniu obrazka, skonwertowanu do skali szarości i dopasowaniu jego rozmiarów stosujemy polecenie Treshold lub lepiej tworzymy taką właśnie warstwę korekcyjną (PS 5.x i powyżej). Przesuwamy suwak kontrolny do uzyskania zadowalającego efektu.
2) Następnie na oryginalnej warstwie (Background) stosujemy filtr Mosaic, z odp. wartością Cell Size ... square np. 2.
3) Tutaj nieodzowne będą ręczne poprawki. Wybieramy narzędzie Pencil Tool, ustawiamy grubość narzędzia na zgodną z wielkością parametru Cell Size czyli w tym wypadku 2. Skrótem klawiaturowym (D) ustawiamy kolory Foreground i Background na domyślną czerń i biel. I korygujemy, klawiszem (X) przełączając kolor narzędzia.
4) Gotowy obrazek najlepiej zapisać w BMP aby później skonwertować go (np. programem Nokia WAP Toolkit) do formatu odpowiedniego dla wybranego urządzenia np. dla WAP jest to *.wbmp. Do Photoshopa można ściągnąć specjalny plug-in o nazwie UnWired.8bi
5) Można tego popróbować także ze zdjęciami. Należy je tylko odp. skonwertować do skali szarości. Najlepsze efekty wychodzą przy mieszaniu kanałów poleceniem Channel Mixer ...ale to temat na osobny artykuł.
Autor: Artur Adamski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz